ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКООЦІНКИ ПРОЄКТУ ПРОГРАМИ ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА ОДЕСИ
ЗАЯВА
Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Міської цільової програми охорони і поліпшення стану навколишнього природного середовища м. Одеси на 2022-2027 роки
1. Замовник СЕО
Замовником проєкту документа державного планування є Департамент екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради. Юридична адреса: 65074, м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д, тел. 724-33-24, електронна адреса: ecocity@omr.gov.ua.
2. Вид та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування
Проєкт документа державного планування «Міська цільова програма охорони і поліпшення стану навколишнього природного середовища м. Одеси на 2022-2027 роки» (далі – проєкт ДДП) розроблений відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про охорону навколишнього природного середовища», постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1147 «Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів», Порядку розроблення міських цільових та комплексних програм, моніторингу та звітності про їх виконання, затвердженого розпорядженням міського голови від 08 листопада 2016 року № 1115, Стратегії економічного та соціального розвитку міста Одеси до 2022 року (актуалізована), Програми економічного і соціального розвитку міста Одеси на 2021-2022 роки, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 28.07.2021 № 390-VII.
Стратегічна екологічна оцінка проєкту ДДП дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та здоров’я населення, а також використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків у процесі стратегічного планування.
Метою проєкту ДДП є вирішення питань з основних напрямків екологічного розвитку міста, які дозволять досягти стійкого розвитку і при одночасному розв’язанні екологічних проблем забезпечать здорове навколишнє природне середовище, знизять захворюваність від екологічних чинників, дозволять досягти якісно нового рівня життя населення міста Одеса і враховуватимуться в подальшому при плануванні соціально економічного розвитку міста в наступні роки. Основні напрямки Програми: поліпшення екологічного стану прибережної зони, охорона атмосферного повітря, водних ресурсів, раціональне використання і зберігання відходів виробництва і побутових відходів, впровадження екологічних заходів у сфері науки, інформації та молодіжної освіти, а також вжиття інших заходів, спрямованих на охорону і поліпшення стану довкілля м. Одеси.
3. Якою мірою проєкт ДДП визначає умови реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Для кожного з визначених напрямків проєкту ДДП розробляються завдання та шляхи виконання поставлених завдань. Шляхи виконання передбачають низку заходів та проєктів, серед яких можуть бути види діяльності, які відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів здійснюється процедура оцінки впливу на довкілля.
4. Визначення ймовірних наслідків, які можуть мати значний вплив при реалізації проєкту ДДП:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Реалізація ДДП ймовірно здійснить вплив на такі компоненти довкілля:
– атмосферне повітря;
– водні ресурси;
– земельні ресурси;
– біорізноманіття та рекреаційні зони;
– соціальне середовище та здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом:
Проєкт ДДП передбачає реалізацію екологічної політики, спрямованої на стабілізацію та поліпшення стану навколишнього природного середовища.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо проєкт ДДП не буде затверджено:
Альтернативним варіантом є відмова від запланованої діяльності, так званий «нульовий варіант» без затвердження проєкту ДДП.
При цьому розглядається вплив на довкілля та прогноз його змін (наскільки вони можуть бути оцінені на базі наявної екологічної інформації та сучасного рівня наукових знань) за умов незатвердження проєкту ДДП.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки (СЕО):
При виконанні СЕО заплановано провести такі дослідження:
– визначення цілей охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення, з урахуванням існуючої екологічної ситуації в місті Одеса;
– проведення аналізу існуючого стану довкілля.
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки використовуються такі методи та критерії:
– метод цільового аналізу – дозволить встановити відповідність рішень проєкту ДДП екологічним цілям, визначеним ним, та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування;
– аналіз на відповідність проєктних цілей та завдань законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища;
– врахування зауважень та пропозицій до проєкту ДДП.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування:
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачаються заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, що передбачені чинним законодавством та нормативно-правовими актами, а саме:
– впровадження ефективного, обґрунтованого та збалансованого механізму охорони довкілля;
– створення умов щодо впровадження роздільного збору відходів, забезпечення повного збирання, перевезення, утилізації, знешкодження та захоронення побутових відходів та обмеження їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище і здоров’я людини;
– будівництво систем водовідведення узбережжя та реконструкція існуючих каналізаційно-насосних станцій;
– системне спостереження за станом довкілля та техногенними об’єктами, що впливають на нього;
– впровадження нових технологій виробництва, планування заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферу як підприємствами, так і транспортними засобами.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Зміст звіту про СЕО складається відповідно до вимог ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з урахуванням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 № 296 (зі змінами).
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження та пропозиції щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування «Міська цільова програма охорони і поліпшення стану навколишнього природного середовища м. Одеси на 2022-2027 роки» громадськість має право подати протягом 15 днів (з 26.01.2022 до 09.02.2022 року) з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті Одеської міської ради.
Пропозиції та зауваження подаються до Департаменту екології та розвитку рекреаційних зон Одеської міської ради за адресою:
65074, м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д,
тел. 724-33-24,
електронна адреса: ecocity@omr.gov.ua