ХІ Щорічний форум країн-учасниць Стратегії ЄС для Дунайського регіону
Одеська обласна державна адміністрація
Сьогодні Начальник Одеської обласної військової адміністрації Максим Марченко, в онлайн-режимі, взяв участь в роботі ХІ Щорічного форуму країн-учасниць Стратегії ЄС для Дунайського регіону, який організовується спільно з країнами чинного ТРІО (Словачинна–Україна–Словенія) за підтримки Фонду Ганса Зайделя та Українського інституту міжнародної політики.
«Україна стала першою країною, яка отримала право головувати в макрорегіональній стратегії, формувати пріоритети та визначати порядок денний для діяльності 14 країн-учасниць, не будучи членом ЄС. Головування України в Дунайській стратегії — це наш вагомий крок на шляху до європейської інтеграції, адже на рівні з іншими європейськими країнами ми отримали право формувати пріоритети для цілого регіону», – сказала Віце-прем’єр-міністр України з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина.
Враховуючи поточну кризову ситуацію, спричинену війною росії проти України та пандемією COVID-19, цьогорічний Форум відбувся під гаслом «Сталий і безпечний Дунайський регіон», а основними темами для обговорення стали нові виклики, спричинені військовим вторгнення росії в Україну, та їх вплив на Дунайський регіон; енергетична безпека та стала економіка; людський капітал та ринки праці; залучення молоді до процесу ухвалення рішень; посилення співробітництва між компаніями ЄС та України, а також інтеграції нашої держави в європейські ланцюги якості.
Начальник Одеської обласної військової адміністрації Максим Марченко у своєму виступі зупинився на можливостях та перспективах подальшого розвитку транспортно-логістичної інфраструктури нижнього Дунаю. Адже на його думку саме цей напрям став ключовим для забезпечення гуманітарних та соціальних потреб жителів Півдня України.
«Нами розглядаються три основні проєкти відновлення та розширення інфраструктури України, як складової транспортної системи Дунайського регіону, що стосуються відновлення існуючого мосту через Дністровський лиман, будівництва нової дороги та залізничної колії за євростандартом. Міст потребує капітального ремонту з відновлення пошкоджених конструкцій. Перед нами стоїть завдання будівництва нової транспортної артерії в регіоні, що з’єднає Одесу та Європейський Союз. В планах – будівництво автомобільної дороги Одеса-Рені (на Бухарест) з мостами через Дністровський лиман та річку Дунай. Нова дорога сприятиме збільшенню торговельних операцій в Дунайському регіоні» – відзначив Максим Марченко.
Ще одним елементом збільшення пропускної здатності Одеської області, на думку Начальника ОВА, буде будівництво залізничної колії від пункту пропуску «Рені – Джурджулешти» до Білгород-Дністровського порту.
«Це додаткова можливість покращити транспортне сполучення з Дунайським регіоном. Розвиток залізничної мережі такого формату сприятиме покращенню економічної мобільності та безпеки. Сьогодні, вже здійснюється розробка техніко-економічного обґрунтування будівництва залізничної колії за європейськими стандартами» – сказав Максим Марченко.
Останнім етапом утворення нової транспортної артерії, за інформацією очільника області, буде будівництво мосту через річку Дунай, в районі паромного комплексу «Орлівка – Ісакча». Міст стане ще одним прямим транспортним сполученням між Україною і правобережжям Дунаю, загальною протяжністю 10 км, зокрема мостовий перехід 4,3 км.
«Хтось може спитати: які мости і дороги під час війни? Насправді усе навпаки: мир все одно настане після нашої перемоги, і допомогти нам відбудовувати Україну вже зголосилася уся Європа. А у разі нової загрози з півночі, новими мостами і дорогами піде допомога. Впевнений, що європейський шлях, який відкрився Україні нещодавно, після десятиліть переговорів і років аргументації, буде успішним» – зазначив Начальник Одеської обласної військової адміністрації Максим Марченко.