500 км нових лісових доріг!

ДП “Ліси України” планує побудувати рекордну за останні роки кількість нових лісових доріг.

Недостатньо розвинута лісотранспортна мережа — одна з головних проблем української лісової галузі. За щільностю лісових доріг ми в рази відстаємо від наших сусідів – Словаччини, Польщі, Угорщини, Австрії.

Будівництво лісових доріг це:

  ✔️   більш ефективна протидія пожежам;

  ✔️   можливість проводити заготівлі у віддаленій місцевості, а не поруч з населеними пунктами;

  ✔️   доступ до ресурсу, який наразі просто втрачається;

  ✔️   зниження собівартості заготівлі та транспортування;

  ✔️   посилення контролю за незаконними рубками;

  ✔️   розвиток рекреаційного потенціалу регіону;

  ✔️   соціально-економічний розвиток депресивних регіонів;

  ✔️   збереження лісових ґрунтів, їхній належний екологічний стан.

Інвестиції у лісові дороги абсолютно економічно виправдані. Витрачені кошти за умови ефективного господарювання швидко повертаються.

Останні роки ми постійно збільшуємо кількість нових доріг. У 2020 році побудували 65 км, у 2021 році – 130 км, у 2022 році – 140 км.

Цього року, з огляду на нові можливості, які відкрила реформа лісової галузі та створення ДП «Ліси України», обсяг створення нових доріг має збільшитись більш ніж втричі.

Найбільше доріг заплановано створити у Карпатах та на Поліссі. План будівництва у розрізі регіональних офісів ДП «Ліси України» виглядає наступним чином:

Для реалізації цього амбітного проєкту філії ДП «Ліси України» не вистачить ані техніки, ані фахівців. Це і не потрібно. Лісівники мають якісно робити свою справу, дорожні будівельники — свою. Очікуємо, що майже 90% від обсягу будівництва виконають підрядники. Вже в найближчий час почнеться підготовка перших тендерів, які будуть проводитися на рівні центрального офісу.